Jeg kan ikke opdatere softwaren på min enhed med en computer
Tip
De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.
- Kontrollér, at skærmen på din enhed er låst op, og at din enhed er indstillet til overførsel af data.
Sådan indstiller du enheden til at overføre data (Android 10/Android 9)
Sådan indstiller du enheden til at overføre data (Android 8)
- Når du opdaterer softwaren på din enhed med Xperia Companion, skal du sikre, at computeren har adgang til internettet.
- Hvis computeren har en firewall, skal du sikre, at firewallen ikke forhindrer de relevante opdateringsprogrammer i at køre.
Sådan kontrollerer du din firewall
- Hvis du forsøger at opdatere enheden, når den er tilsluttet et virksomhedsnetværk, bruger du muligvis en proxyserver. Kontakt netværksadministratoren for at få hjælp.
- Sørg for, at du bruger et originalt Sony USB-kabel, der specifikt er beregnet til din enhed, og at det er sat korrekt i enheden og computeren.
- Kontrollér, at USB-kablet ikke er beskadiget. Prøv at bruge en anden USB-port på computeren.
- Hvis enheden har et hukommelseskort, skal du frakoble enheden fra computeren og derefter tage hukommelseskortet ud. Derefter skal du fjerne hukommelseskortet fra enheden og slutte enheden til computeren igen.