Artikel-ID : 00242480 / Sidst ændret : 05-03-2020

Min enhed fryser, eller apps lukker pludselig ned

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    • Apps, som du har hentet, kan få enheden til at fungere anderledes eller påvirke dens ydeevne. Brug Fejlsikret tilstand for at kontrollere, om en app, som du har hentet, er årsag til problemet. I Fejlsikret tilstand starter enheden kun med den software og de apps, der allerede var installeret, da du købte enheden.

    Sådan aktiverer du Fejlsikret tilstand

    • Hvis enhedens ydeevne bliver bedre i Fejlsikret tilstand, er der sandsynligvis en eller flere apps, som du har hentet efter købet, der påvirker enheden negativt. Du kan afslutte Fejlsikret tilstand og genstarte enheden for at fjerne den eller de apps, som du har mistanke om er årsag til problemet. Hvis problemet er nyt, og du ikke ved, hvilken app der er årsag til problemet, kan du starte med at fjerne den app, du senest har hentet.

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 10)

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 9/Android 8)

    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.
    • Udfør en nulstilling til standardindstillingerne. Det er undertiden den bedste løsning, hvis din enhed ikke længere fungerer korrekt, men bemærk, at det sletter alle personlige data, der er gemt på enhedens interne hukommelse. Husk at tage en backup af de data, du vil bevare.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer

     Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 10)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 9)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 8)