Artikel-ID : 00242625 / Sidst ændret : 05-03-2020

Enheden registreres ikke af computeren, når den tilsluttes via et USB-kabel

    Bemærk

    Hvis enheden bliver udsat for vand, skal du sørge for, at USB-porten er helt tør, før du sætter et USB-kabel i den.

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    • Kontrollér, at skærmen på din enhed er låst op, og at din enhed er indstillet til overførsel af data.

     Sådan indstiller du enheden til at overføre data (Android 10/Android 9) 

     Sådan indstiller du enheden til at overføre data (Android 8) 

    • Sørg for, at du bruger et originalt Sony USB-kabel, der specifikt er beregnet til din enhed, og at det er sat korrekt i enheden og computeren.
    • Prøv at bruge en anden USB-port på computeren, og kontrollér, at enheden er tilsluttet direkte i den pågældende USB-port. Brug ikke en USB-hub eller et USB-forlængerkabel.
    • Prøv at bruge et andet USB-kabel for at sikre, at kablet ikke er beskadiget.
    • Hvis du bruger en Mac, skal du sørge for, at Xperia Companion til Mac OS er installeret på din computer. Mac-computere understøtter ikke MTP, som er en udvidelse, der skal bruges til overførsel af filer mellem en computer og en Android-enhed.
    • Afbryd forbindelsen mellem din enhed og computeren, og ryd dataene i systemappen Medielager på din enhed. Genstart din enhed, og slut den til computeren.

    Sådan rydder du data i programmet Medielagring (Android 10)

    Sådan rydder du data i programmet Medielagring (Android 9)

    Sådan rydder du data i programmet Medielagring (Android 8)

    • Hvis din enhed har et hukommelseskort, skal du slukke enheden, fjerne hukommelseskortet og derefter sætte det i igen. Genstart computeren. Tænd enheden, og slut derefter enheden til computeren igen via USB-kablet.
    • Genstart enheden og computeren.
    • Prøv at bruge en anden computer.
    • Hvis du bruger Windows N eller Windows KN, skal du kontrollere, at du har hentet Media Feature Pack for at kunne udføre filoverførsel. Disse versioner af Windows understøtter ikke MTP-filoverførsel.
    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.