Artikel-ID : 00242593 / Sidst ændret : 05-03-2020

Skærmen forbliver mørk, efter jeg har afsluttet et opkald

    Når du holder din enhed mod øret under en samtale, slukkes skærmen for at forhindre, at du ved et uheld aktiverer berøringsskærmen. Hvis du oplever, at skærmen ikke slås til igen, når du flytter enheden væk fra øret, kan du prøve følgende:

    • Tryk let på til/fra-tasten som en midlertidig løsning. Hvis skærmen ikke slås til igen, kan du trykke på til/fra-tasten igen.
    • Kontrollér, at du har fjernet den midlertidige beskyttelsesfilm, som var på skærmen, da du først købte din enhed. Filmen er kun beregnet til at beskytte skærmen under forsendelse og er nem at trække af.
    • Hvis du har film til beskyttelse af skærmen på din enhed, skal den være udviklet til lige præcis din Xperia-model. Det er vigtigt, at filmen til beskyttelse af skærmen har huller, som er placeret på nøjagtigt en sådan måde, at nærhedssensoren ikke er blokeret. Du kan verificere den nøjagtige placering af nærhedssensoren for din Xperia-model ved at se oversigtsillustrationen i brugervejledningen.
    • Sluk enheden, og tænd den igen. Derved lukker du alle åbne programmer og frigør hukommelse, hvilket undertiden kan løse problemet.
    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.
    • Det anbefales at tage backup og synkronisere dine vigtige data med en Google-konto.
    • Brug Xperia Companion-computerprogrammet til at udføre en softwarereparation for at nulstille din enhed. Bemærk, at alle data slettes fra enhedens interne lager, når du udfører en softwarereparation. Indhold, som du har gemt på et eksternt SD-kort, f.eks. fotos, videoer og musik, slettes ikke.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer

     Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan reparerer du enhedens software ved hjælp af Xperia Companion