Artikel-ID : 00242413 / Sidst ændret : 28-08-2020

Min telefon tændes ikke

    Hvis din enhed ikke reagerer, når du prøver at tænde den, kan du prøve at udføre disse handlinger efter hinanden. Kontrollér efter hver handling, om problemet er løst, før du prøver den næste handling.

    • Giv din enhed tid nok til at starte. Tryk længe på til/fra-tasten, indtil enheden vibrerer, og slip den så. Det kan tage op til 10 sekunder, før enheden vibrerer.
    • Sørg for, at din enhed er ladet op. Hvis batteriet er afladet, kan det tage op til 30 minutter, før enheden reagerer på opladningen. I dette tidsrum er skærmen muligvis mørk, og der vises ikke et opladningsikon. Bemærk også, at det kan tage op til 4 timer for et afladet batteri at blive fuldt opladet.
    • Hvis du har problemer med at oplade din enhed, skal du først kontrollere, at du bruger en original Sony-oplader og et USB-kabel, der er specifikt beregnet til at oplade din enhed. Prøv at oplade enheden med et andet USB-kabel, der er sluttet til USB-porten i en computer. Hvis enheden går i gang med at oplade, kan det være et tegn på, at opladeren ikke fungerer korrekt.
    • Hvis der er et hukommelseskort i enheden, kan du fjerne det og genstarte enheden. Hvis du løser problemet ved at fjerne hukommelseskortet, er dit SD-kort måske beskadiget. I så tilfælde skal du anskaffe et nyt SD-kort til din enhed.
    • Du kan tvinge enheden til at genstarte eller lukke ned i situationer, hvor den holder op med at reagere, eller hvor du ikke kan genstarte den på normal vis. Hverken indstillinger eller personlige oplysninger slettes under en tvungen genstart.

    Sådan tvinger du enheden til at genstarte eller lukke ned 

    Sådan starter du din enhed 

    • Hvis det ikke lykkes at gennemtvinge genstart, skal du prøve at udføre proceduren for genstart efter to minutter.

    Sådan gennemtvinger du en 2-minutters genstart

    • Det anbefales at tage backup og synkronisere dine vigtige data med en Google-konto.
    • Brug Xperia Companion-computerprogrammet til at udføre en softwarereparation for at nulstille din enhed. Bemærk, at alle data slettes fra enhedens interne lager, når du udfører en softwarereparation. Indhold, som du har gemt på et eksternt SD-kort, f.eks. fotos, videoer og musik, slettes ikke.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer 

    Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan reparerer du enhedens software ved hjælp af Xperia Companion 

    Bemærk! Hvis du har prøvet følgende trin, og problemet stadig ikke er løst, skal du muligvis booke en reparation.