Artikel-ID : 00242472 / Sidst ændret : 27-03-2020

Har du prøvet det her?

    Der er et par ting, du bør prøve først, hvis du oplever problemer med din enhed.

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    Genstart

    • Hvis du genstarter enheden, lukker du alle åbne apps og frigør hukommelse. Det kan i visse tilfælde automatisk løse problemer med din enhed. Hvis enheden ikke genstarter, som den plejer, kan du tvinge enheden til at genstarte. Hverken indstillinger eller personlige oplysninger slettes under en tvungen genstart.

    Sådan genstarter du din enhed 

    Sådan tvinger du enheden til at genstarte eller lukke ned

    Opdater

    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.

    Nulstil

    • Udfør en nulstilling til standardindstillingerne. Det kan være den bedste løsning, hvis din enhed ikke længere fungerer korrekt. Du skal være sikker på, at du kender brugernavnet og adgangskoden til din Google-konto, før du begynder.

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 10)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 9)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 8)

    • Hvis du ikke kan få adgang til menuen Indstillinger på din enhed, kan du udføre en softwarereparation ved hjælp af computerprogrammet Xperia Companion. Du kan udføre en softwarereparation, også selvom din enhed overhovedet ikke reagerer.

    Sådan reparerer du enhedens software ved hjælp af Xperia Companion