Artikel-ID : 00254250 / Sidst ændret : 04-12-2020

Hvordan udfører jeg en fabriksnulstilling på et Android TV fra Sony?

    VIGTIGT:

    • Denne løsning gælder for Android TV. For andre BRAVIA TV end Android TV henvises til: Sådan nulstilles TV'et til de oprindelige fabriksindstillinger.
      Relateret svar: Sådan kontrollerer du, om dit BRAVIA TV er et Android TV
    • Vær opmærksom på, at hvis du udfører en fabriksnulstilling, vil alle TV'ets data og indstillinger (oplysninger om Wi-Fi- og kablede netværksindstillinger, Google-konto og andre loginoplysninger, Google Play og andre installerede programmer osv.) blive slettet, og TV'et vender tilbage til, hvordan det var på købstidspunktet.
    • Prøv først at udføre en Strømnulstilling, hvis du ikke allerede har gjort det. En strømnulstilling nulstiller normalt ikke indstillinger som dem, der er nævnt ovenfor, til fabriksindstillingerne.

    BEMÆRK:

    • Nogen af programdataene kan muligvis gendannes, hvis [Apps] synkroniseres med din Google-konto. 
      • Android ™ 9:
        [HOME] > [Indstillinger] > [Enhedspræferencer] > [Google] > [Vælg synkroniserede apps] > vælg elementer, der skal synkroniseres med din konto – [Synkroniser nu]
      • Android 7.0, Android 8.0:
        [HOME] > [Indstillinger] > [Google] > [Vælg synkroniserede apps i synkronisering] > vælg elementer, der skal synkroniseres med din konto > [Synkroniser nu]
      • Android 6.0:
        [HOME] > [Indstillinger] > [Privat] > [Google] > [Vælg synkroniserede apps i synkronisering] > vælg elementer, der skal synkroniseres med din konto > [Synkroniser nu]
    • Fabriksnulstillingen kan tage et par minutter. Vent, indtil du får besked om, at processen er fuldført.
    • Efter vellykket fabriksnulstilling fortsætter dit TV til guiden til indledende opsætning. Du skal acceptere Googles ydelsesbetingelser og Googles fortrolighedspolitik.
    • Touchpad-parringssekvensen skal aktiveres igen efter en fabriksnulstilling.

    Vælg status for dit TV nedenfor. Betjeningsproceduren varierer afhængigt af TV'ets status.


    Hvis startskærmen kan vises
     

    BEMÆRK: Skærmen kan variere afhængigt af model eller OS-version.

    1. Tænd TV'et.
    2. Tryk på HOME-knappen på fjernbetjeningen.
    3. Vælg Indstillinger.
    4. De næste trin afhænger af dine TV-menufunktioner:
      • Vælg Enhedspræferencer > Nulstil (Android 9)
      • Vælg Lagring & nulstilling (Android 8.0 eller tidligere)
    5. Vælg Fabriksnulstilling af data.
    6. Vælg Fabriksnulstilling af data.

    1. Vælg Slet alt.
      BEMÆRK: Hvis du bliver bedt om at angive en adgangskode, skal du indtaste adgangskoden til Børnelås (udsendelse).
    2. Vælg Ja.

     Hvis startskærmbilledet ikke kan vises (HOME-knappen på fjernbetjeningen virker ikke)

    Hvis der er et svar, når du trykker på HELP-knappen på fjernbetjeningen, skal du følge nedenstående procedure.
    BEMÆRK: Skærmen kan variere afhængigt af model eller OS-version.

    1. Tænd TV'et.
    2. Tryk på HELP-knappen på fjernbetjeningen.
    3. Vælg Hjælpevejledning i Sådan bruger du dit TV.
    4. Vælg Indstillinger.
    5. Vælg Konfiguration af TV'et.
    6. Vælg TV.
    7. Vælg  Indstillinger.
    8. De næste trin afhænger af dine TV-menufunktioner
      • Vælg Enhedspræferencer > Nulstil(Android 9)
      • Vælg Lagring & nulstilling (Android 8.0 eller tidligere)
    9. Vælg Fabriksnulstilling af data.
    10. Vælg Slet alt.
      BEMÆRK: Hvis du bliver bedt om at angive en adgangskode, skal du indtaste adgangskoden til Børnelås (udsendelse).
    11. Vælg Ja.