Artikel-ID : 00155215 / Sidst ændret : 14-04-2021

Jeg har brug for hjælp med min Sony-konto eller med registrering af mit produkt i My Sony

    Indeks:


     

    E-mail-adressen eller adgangskoden er ugyldig

     

    Trin 1: Kontroller, om du har indtastet din registrerede e-mail-adresse korrekt.


    Der kan være et forkert tegn, eller muligvis bruger du en forkert e-mail-adresse:

    • My Sony er linket til andre Sony-konti som f.eks. PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia og andre: Du kan bruge den samme e-mailadresse, der er linket til dine andre Sony-konti, til at logge på My Sony.
       
    • Hvis du tidligere oprettede en Sony-konto og ikke bekræftede den via e-mail inden for det angivne tidsinterval (72 timer), kan du ikke bruge denne konto. Husk, at dette gælder for alle tjenester fra Sony. Log på denne ubekræftede konto, få sendt aktiverings-/verificeringslink igen, og aktiver din konto via e-mail.


    Trin 2: Brug "Glemt adgangskode"-funktionen

    Du kan nulstille din adgangskode ved at afprøve følgende nulstillingsmuligheder:

    1. Oplys den registrerede fødselsdato.
    2. Besvar dit sikkerhedsspørgsmål.
    3. Mobilbekræftelse (sådan aktiveres 2-trins verificering – link nedenfor).

    Når du har fulgt disse trin, modtager du et link til at nulstille din adgangskode. Hvis du ikke har modtaget en e-mail, skal du tjekke din spammappe.
    Ellers kan du prøve at sende linket igen eller vente 24 timer og prøve igen.

    Bemærk: Vores system beder dig straks om at kontakte support, hvis du udfører en af de tre muligheder forkert. Vær opmærksom på, at du stadig kan prøve de resterende muligheder!

     

    Min Sony-konto er låst

    "Det maksimale antal mislykkede login-forsøg er nået. For at beskytte din sikkerhed, bliver din konto låst i 120 minutter."

    Når du har ventet 120 minutter, skal du sørge for, at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke påvirker den måde, du indtaster din adgangskode på.
    Du kan også blot nulstille din adgangskode ved hjælp af funktionen Glemt din adgangskode.
     

    Foretage ændringer af min Sony-konto

    Sådan ændrer du dine kontooplysninger (e-mail, adgangskode og adresse)

    • Log på din Sony-konto.
    • Gå til [Mine kontooplysninger].
    • Fortsæt med at opdatere de relevante felter.
       

    Jeg vil slette min Sony-konto

    Vi vil helst ikke af med dig, men du kan slette din konto ved at følge disse trin:

    • Log på din Sony-konto.
    • Klik på [Mine kontooplysninger].
    • Rul ned til bunden, og vælg [Slet konto].

     

    Sådan forbinder du din Sony med konti til andre Sony-tjenester

    Hvis du har en eksisterende konto til en anden Sony-tjeneste, kan du logge på My Sony med dine andre kontooplysninger. Du modtager derefter en meddelelse, hvor du bliver spurgt, om du opgradere din konto. Du bliver muligvis nødt til at give nogle yderligere oplysninger før udførelse af opgraderingen. Omvendt, når du har oprettet en Sony-konto, kan du bruge den pågældende konto til at logge på andre tjenester fra Sony.

    Du kan tilknytte dine konti til følgende onlinetjenester fra Sony Group:

    Tjenester, der er tilgængelige fra Sony Europe

    • My Sony
    • Sony-fællesskabet

    Tjenester, der er tilgængelige fra andre virksomheder i Sony Group:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Musik
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Sådan aktiveres 2-trins verificering

    Hvis du vil tilføje et ekstra lag af sikkerhed, kan du vælge at modtage en bekræftelseskode via tekstmeddelelse eller via en godkender-app, når du logger på din Sony-konto. Du kan til enhver tid ændre denne indstilling ved at gå til indstillingerne for 2-trins verificering.

    Sådan aktiveres 2-trins verificering: 

    1. Log på My Sony. Klik eller hold markøren over dit navn i øverste højre hjørne, og vælg derefter [Mine kontooplysninger].
    2. Rul ned til [Ændre andre sikkerhedsdetaljer], og klik derefter på [Opdater].
    3. Med fanen [Sikkerhed] åben skal du rulle ned til [2-trins verificering] og derefter klikke på [Rediger].
    4. Når du bliver spurgt, hvordan du vil modtage verificeringskoden, skal du vælge enten Tekstmeddelelse eller Godkender-app

    Følg derefter anvisningerne på skærmen:

    • Tekstmeddelelse: Indtast dit telefonnummer. Kontroller den tekstmeddelelse, der sendes til din mobiltelefon, og indtast den 6-cifrede verificeringskode. Klik på [Bekræft].
    • Godkender-app: Åbn godkender-appen på din mobilenhed, og scan QR-koden, eller kopier og indsæt den alfanumeriske kode, der vises på skærmen. Indtast den verificeringskode, du modtog fra din godkender-app. 

    Backup-koder
    Hvis du ikke kan modtage 2-trins verificeringskoden via tekstmeddelelse, eller hvis din godkender-app ikke fungerer, kan du stadig logge på med en backup-kode. Du modtager ti koder, som du hver kan bruge én gang. Du kan bruge backup-koder til verificering både via tekstmeddelelse og godkender-app. 


     

    Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde det produkt, jeg vil gerne registrere?

    1. Først skal du sikre dig, at det produkt, du ønsker at registrere er et Sony Electronics-produkt (dette omfatter TV, lyd og fotografiprodukter). Hvis du har en Sony Mobile-enhed (Xperia) eller et Sony Professional-produkt, skal du gå ind på en af de følgende sider:
    1. Hvis du er sikker på, at dit produkt er fra Sony Electronics, og du har indtastet produktnavnet manuelt men ikke kan finde det, kan du prøve at finde det ved hjælp af rullemenuen.
       
    2. Hvis du har købt dit produkt i et andet område end Europa (f. eks. Asien-Stillehavsregionen, Nord- og Sydamerika osv.), skal du gå til det relevante områdes websted for at registrere dit produkt. Produkter, der er købt uden for Europa, kan i øjeblikket ikke registreres i My Sony. Vi beklager ulejligheden.
    1. Hvis de første to muligheder ikke løser problemet, mangler dit produkt måske i vores database. Kontakt os for at få dette bekræftet.