Sony samarbejder med Stella McCartney om sit runway-show ved Paris Fashion Week® 2024 

BRAVIA Professional BZ40L- og BZ30J-skærme, der er innovative på grund af deres miljømæssige ydeevne, samtidig med at de bevarer det bedste fra Sonys teknologier, ledsager Stella McCartneys show.  

_SMCAW24_©_Henry_Woide_Low Res_010 copy (1).jpg

 

Paris, den 4. marts 2024: Som en del af deres fælles engagement i bæredygtighed støtter Sony Professional modedesigneren Stella McCartney i hendes show til Paris Fashion Week® 2024, mandag den 4. marts 2024, med udlån af 43 BRAVIA Professional-skærme fra deres BZ40L- og BZ30J-serie. ​ ​ 

Det bedste fra Sonys teknologi med reduceret miljøpåvirkning 

Udfordringen var at levere klare, lyse billeder af høj kvalitet, der matchede designerens iscenesættelse i et meget lyst, krævende catwalk-miljø i et drivhus. BRAVIA BZ40L-serien var den ideelle løsning: Denne serie drager fordel af de nyeste, brancheførende skærmteknologier for at levere den højeste billedkvalitet og den mest avancerede panelbehandling i modsætning til konkurrerende skærme på markedet. BRAVIA BZ40L har DBNG-teknologien (Deep Black Non-Glare), som giver en utrolig billedkvalitet, samtidig med at den mindsker refleksioner under selv de mest udfordrende lysforhold. Det sikrer, at skærmene bevarer et overdådigt sortniveau og lyse, levende billeder fra selv den bredeste betragtningsvinkel. 

Designeren ønskede også en blanding af skærmstørrelser, herunder nogle af de mindre skærmstørrelser for at maksimere effekten. BZ30L-serien fås i en kompakt 32" skærmstørrelse med fremragende 4K-billedkvalitet, enestående farver, kontrast og 25 % antirefleksbehandling. Kombinerer enestående farver, kontrast, klarhed og bevægelse. BZ30L er slank og elegant og er designet til en bred vifte af anvendelser. 

Alle udlånte produkter er designet med bæredygtig ansvarlighed for øje, hvilket er et vigtigt punkt i dette partnerskab. ​ 

"Vi er altid på udkig efter mere bevidste innovationer og teknologier i alt, hvad vi gør her hos Stella. Sonys vision for bæredygtighed er på linje med vores egen, hvilket gør det til et naturligt samarbejde ved vores vinter 2024 runway show." Stella McCartney-mærket 

Som et progressivt luksusmærke har Stella McCartney altid været fremsynet. 1Det stræber efter at skabe produkter med så lille miljøpåvirkning som muligt, samtidig med at det tager ansvar for de anvendte ressourcer og indvirkningen på mennesker, dyr og planeten. Kampen mod nedbrydning af biodiversitet og klimaforandringer kræver, at hele modebranchen arbejder hen imod forandringer, der har indflydelse på vores bredere økosystem. 

Bæredygtig udvikling er kernen i Sonys strategi 

Sony-koncernen er lige så bevidst om sin egen og sine produkters miljøpåvirkning som om bæredygtighed, lige fra udviklingsprocessen til den visuelle oplevelse. Sony implementerer en langsigtet miljøplan kaldet "Road to Zero", som har til formål at opbygge et bæredygtigt samfund med det mål at opnå et miljømæssigt fodaftryk på nul over hele livscyklussen for sine produkter og forretningsaktiviteter inden 2050. Tro mod disse mål øger Sony andelen af genbrugsmaterialer i sine enheder uden at gå på kompromis med design og holdbarhed. Koncernen har reduceret den samlede brug af jomfruelig plast med op til 60 % takket være SORPLAS™-materialet, som Sony har udviklet. Ud over genbrugsplast fremskynder Sony sin indsats ved at reducere produkternes energiforbrug, fjerne plast fra emballagen til små, nydesignede produkter og indføre vedvarende energi. 

215 professionelle BRAVIA-skærmmodeller (inklusive BZ40L-serien) indeholder disse bæredygtige elementer, lige fra brugen af genanvendt SORPLAS™-plast til reduktion af blæk brugt på kartoner, samt en valgfri stander til at reducere affald og et Eco-dashboard til bedre forståelse af energiforbruget baseret på konfigurationen af dets indstillinger. 

 

1 https://www.stellamccartney.com/fr/fr/sustainability/sustainability.html ​ 

2 https://pro.sony/fr_FR/products/professional-displays/sustainability-bravia-displays ​ 

 


For mere information, besøg http://pro.sony.eu eller kontakt Sony Professional Displays & Solutions' pressekontor på: press.europe@sony.com 

Om Sony Corporation 

Sony Corporation er et helejet datterselskab af Sony Group Corporation. Det er ansvarligt for Entertainment, Technology & Services (ET&S) inden for Sony-koncernen. Med ambitionen om at "fortsætte med at bringe Kando og Anshin* til verden gennem teknologi og innovative projekter", støtter Sony Corporation Sony Group med teknologier, der kan bringe fremtidens underholdning til live med skabere. ​ ​ 

For mere information, besøg venligst: www.sony.net ​ ​ 

Om Sony Europe B.V. 

Sony Europe B.V. er et datterselskab af Sony Corporation med hovedkvarter i Storbritannien. Som en del af Sony Group er vi ansvarlige for Consumer and Professional Leisure Technologies and Services-forretningen samt Imaging and Sensor Solutions-forretningen i Europa. Fra R&D til teknik, design, salg, marketing, distribution og kundeservice forfølger vi Sonys mål om at tilbyde verden alle mulige følelser gennem kreativitet og teknologi. ​ ​ ​ 

For at finde ud af mere, besøg: www.sony.eu/presscentre ​ 

Om Stella McCartney ​ 

Stella McCartney er et luksuriøst livsstilsmærke, der blev lanceret under designerens navn i 2001. Brandet udstråler selvsikker femininitet med ophøjet, men ubesværet, bevidst mode. Mærket er forpligtet til at være en etisk og moderne virksomhed, der mener, at den er ansvarlig for de ressourcer, den bruger, og den indvirkning, den har på miljøet. Derfor udvikler de hele tiden nye måder at blive mere bæredygtige på, lige fra design til butikspraksis og produktfremstilling. Som livslang vegetar bruger Stella McCartney aldrig læder, fjer, pels eller skind i nogen produkter af både etiske og miljømæssige årsager - og er banebrydende for en bevægelse for brug af alternative materialer. Brandet støtter regenerativt landbrug og cirkularitet og omfavner nye forretningsmodeller, der vil ændre, hvordan tøj indkøbes, produceres, sælges, deles, repareres og genbruges, og fremmer langtidsholdbare produkter med udvidet brug for at reducere miljøpåvirkningen. Stella er også medstifter af SOS Fund, som investerer i nye opstartsvirksomheder på græsrodsniveau for at støtte naturpositive løsninger og innovationer. ​ 

 ​ ​ 

I dag omfatter Stella McCartney ready to wear til kvinder, unisex-kapsler, børnetøj, accessories, badetøj, lingeri, et samarbejde med adidas om performance wear, STELLA hudpleje og meget mere - med 48 direkte ejede butikker og 21 franchisebutikker i New York City, London, Paris, Milano, Tokyo, Shanghai og Beijing. Vores kollektioner sælges nu i 77 lande gennem 863 specialbutikker og stormagasiner, og sendes til 100 lande via nettet. ​ 

 

Se mere på stellamccartney.com 

 

 

 

Få opdateringer i din indbakke

Ved at klikke på "Tilmeld" bekræfter jeg, at jeg har læst og accepterer denne Privatlivspolitik.