Nevion udvider Virtuosos lyd- og videobehandlingsfunktionalitet

Nye funktioner øger Virtuosos alsidighed til liveproduktioner i og uden for faciliteter ​ ​

Nevion Virtuoso

Oslo, Norge, 12. marts 2024 - Nevion, en virksomhed i Sony Group og prisvindende leverandør af virtualiserede medieproduktionsløsninger, meddeler i dag , at signalbehandlingsfunktionerne i deres softwaredefinerede medienode Virtuoso er blevet udvidet med en ny lydgrænseflade og yderligere up/down/cross conversion (UDC)-funktionalitet. Disse funktioner øger Virtuosos alsidighed til liveproduktionsapplikationer, såsom ekstern udsendelse eller centraliseret behandlingsinfrastruktur ("glue") til studie-, produktionskontrolrums- eller masterkontrolrumsoperationer.

Nevion Virtuoso er en nøglekomponent i Sonys Networked Live-tilbud og er blevet udbredt over hele verden til at transportere, behandle og overvåge signaler i realtid. Især Virtuosos video- og lydbehandlingsfunktioner bruges dagligt af mange tv-stationer i deres faciliteter til at understøtte deres nationale og regionale radio- og tv-produktioner.

Virtuoso tilbyder allerede omfattende lydfunktioner, herunder tovejs AES3, MADI og SMPTE ST 2110 / AES67 IP-lydinterfacing. Processing-funktioner, herunder monitorering, routing, indlejring, mixing, shuffling og kontrol pr. kanal af polaritet, gain og delay. Med det nye RPRO-interface, der er rettet mod fjernproduktionsapplikationer, kan Virtuoso nu også interface og transportere blandede digitale og analoge lydsignaler sammen med GPIO og sync-distribution.

Til videobehandling tilbyder Virtuosos UDC-kapacitet en række formatkonverteringer af høj kvalitet til HD og UHD med native SMPTE ST 2110-20 ukomprimeret videoinput/output. Den eksisterende funktionalitet omfatter de-interlacing, skalering, HDR/SDR-konvertering, legalisering, framesynkronisering og forsinkelse. De nye tilføjelser til Virtuosos UDC-funktioner omfatter frame rate-konvertering og konfigurerbare 3D LUT'er til konvertering af farverum (med et undersæt af BBC's 3D LUT'er forudindlæst).

Den seneste udgivelse af Virtuosos mediefunktioner indeholder en yderligere forbedring af JPEG-XS in TS (TR-07), som blev annonceret på NAB 2023, og tilføjer muligheden for at håndtere IP-in/IP-out-workflows.

Steve Hard, VP of Product Management, Virtuoso hos Nevion siger: "Nevion Virtuoso er naturligvis velkendt for sin medietransportfunktionalitet, men den tilbyder også enestående mediebehandlingsfunktioner. Det gør Virtuoso til en ekstremt alsidig medienode - noget, som vores kunder anerkender og sætter pris på. Disse seneste udvidelser af Virtuosos mediebehandlingsfunktioner cementerer dens position som en af de mest effektive til broadcast-applikationer i og uden for faciliteter."

Nevions Virtuoso vil blive udstillet på NABShow (Las Vegas, 14.-17. april 2024) i Networked Live-området på Sonys stand C8201.

Yderligere oplysninger om Virtuoso kan findes her: https://nevion.com/virtuoso/

Om Networked Live

Sony og Nevions Networked Live er et økosystem af løsninger, produkter, tjenester og partnere, der kombinerer hybrid on-premises og cloud-processering med netværksforbindelse for at ændre logistikken og økonomien i missionskritisk liveproduktion af høj kvalitet.

Det sker ved at gøre det muligt for ressourcer (steder, mennesker og processer) at blive forbundet, brugt og delt optimalt og problemfrit i produktioner - uanset hvor de befinder sig. For mere information, se: https://nevion.com/sony-nevion/

Om Nevion

Som arkitekten bag virtualiseret medieproduktion leverer Nevion, et selskab i Sony Group, medienetværk og broadcast-infrastrukturløsninger til broadcastere, udbydere af telekommunikationstjenester, offentlige myndigheder og andre brancher. Nevions løsninger er i stigende grad baseret på IP-, virtualiserings- og cloud-teknologi og muliggør styring, transport og behandling af video, lyd og data i professionel kvalitet - i realtid, pålideligt og sikkert. Fra indholdsproduktion til distribution bruges Nevions løsninger til at drive store sports- og livebegivenheder over hele kloden. Nogle af verdens største mediekoncerner og udbydere af telekommunikationstjenester bruger Nevion-teknologi, herunder AT&T, NBC Universal, Sinclair Broadcast Group Inc, NASA, Arqiva, BBC, CCTV, EBU, BT, TDF og Telefonica.

For mere information besøg venligst www.nevion.com. Følg Nevion på Twitter @nevioncorp

Kontakter til medierne

Kontakt til medierne: