Nevion annoncerer 100G add-on til sin Virtuoso medienode

Virtuoso UplinX med høj densitet kan aggregere IP-streams fra flere Virtuoso medieapparater. ​

Oslo, Norge, 20. marts 2024 - Nevion, en virksomhed i Sony Group og prisvindende leverandør af virtualiserede medieproduktionsløsninger, annoncerede i dag Virtuoso UplinX, en 100G uplink add-on til deres meget succesfulde Nevion Virtuoso softwaredefinerede medienode. Virtuoso UplinX er den seneste tilføjelse til Virtuoso-familien og er designet til at aggregere IP-strømme fra op til otte Virtuoso-apparater, hvilket giver en meget skalerbar og omkostningseffektiv tilgang til 100G-interfacing.

Nevion Virtuoso er en nøglekomponent i Sonys Networked Live-tilbud og er blevet udbredt over hele verden til at transportere, behandle og overvåge signaler i realtid. Efterhånden som brugen af IP-teknologi til live-produktion stiger, vokser efterspørgslen efter 100G-grænseflader også. Denne kapacitet er især vigtig, fordi backend-processering, hvad enten det er videokodning/afkodning eller AV-processering, i stigende grad centraliseres i serverfarme i datacentre. Ved fjernproduktion er 100G også ofte en påkrævet grænseflade på stedet til WAN-netværket (Wide Area Network).

Virtuoso UplinX add-on giver flere 100G uplink (og downlink) interfaces til netværket. Der kan vælges mellem 2, 4 eller 8 grænseflader, så de passer til kravene i den specifikke implementering, og en enkelt Virtuoso UplinX kan håndtere op til 192 ukomprimerede HD- og 48 ukomprimerede UHD-videosignaler i hver retning. Det baner også vejen for et potentielt skift til et 400G-interface, når der er behov for det. Røde og blå netværk kan håndteres i én Virtuoso UplinX eller separat i forskellige enheder. Add-on'en kan konfigureres og administreres via Virtuosos etablerede web-interface, hvilket giver et samlet overblik over de enheder, der aggregeres. ​

Virtuoso UplinX er mere omkostningseffektiv end in-appliance interfaces eller en dedikeret IP-switch og giver kunderne mulighed for at flytte til 100G og med tiden endda til 400G uden at skulle opgradere deres Virtuoso-appliances eller forstyrre deres konfigurationer. ​

Steve Hard, VP of Product Management, Virtuoso hos Nevion siger: "Virtuoso UplinX er en meget stærk tilføjelse til Virtuoso-familien, der supplerer Virtuoso MI og Virtuoso RE. Det tilbyder en alsidig, højskalerbar og, vigtigst af alt, omkostningseffektiv løsning på behovet for 100G-interfacing nu og 400G i fremtiden."

Nevions Virtuoso vil blive udstillet på NAB Show (Las Vegas, 14.-17. april 2024) i Networked Live-området på Sonys stand C8201.

Yderligere oplysninger om Virtuoso kan findes her: https://nevion.com/virtuoso/ ​

Om Networked Live

Sony og Nevions Networked Live er et økosystem af løsninger, produkter, tjenester og partnere, der kombinerer hybrid on-premises og cloud-processering med netværksforbindelse for at ændre logistikken og økonomien i missionskritisk liveproduktion af høj kvalitet.

Det sker ved at gøre det muligt for ressourcer (steder, mennesker og processer) at blive forbundet, brugt og delt optimalt og problemfrit i produktioner - uanset hvor de befinder sig. For mere information, se: https://nevion.com/sony-nevion/

Om Nevion ​

Som arkitekten bag virtualiseret medieproduktion leverer Nevion, et selskab i Sony Group, medienetværk og broadcast-infrastrukturløsninger til broadcastere, udbydere af telekommunikationstjenester, offentlige myndigheder og andre brancher. Nevions løsninger er i stigende grad baseret på IP-, virtualiserings- og cloud-teknologi og muliggør styring, transport og behandling af video, lyd og data i professionel kvalitet - i realtid, pålideligt og sikkert. Fra indholdsproduktion til distribution bruges Nevions løsninger til at drive store sports- og livebegivenheder over hele kloden. Nogle af verdens største mediekoncerner og udbydere af telekommunikationstjenester bruger Nevion-teknologi, herunder AT&T, NBC Universal, Sinclair Broadcast Group Inc, NASA, Arqiva, BBC, CCTV, EBU, BT, TDF og Telefonica.

For mere information besøg venligst www.nevion.com. Følg Nevion på Twitter @nevioncorp

Kontakter til medierne

Kontakt til medierne: