Artikel-ID : 00275438 / Sidst ændret : 09-03-2022Udskriv

Ny softwareopdatering tilgængelig: Løsning af problemer med sløret eller pixeleret TV-billede (februar 2022)

    VIGTIGT: Denne artikel gælder kun for specifikke produkter og/eller operativsystemer. Se Relevante produkter og Kategorier for at få flere oplysninger.

    Problem med lejlighedsvis pixelering eller sløring løst

    I februar 2022 er Sony begyndt at rulle en ny softwareopdatering ud, som løser problemer med lejlighedsvis pixelering eller sløring (også kendt som makroblokering), når du ser TV med et CI+-modul. Hvis du nogle gange kan se individuelle firkantede pixel på din TV-skærm, skal du følge trinene i denne artikel for at hente den nye softwareopdatering.

    Bemærk: Softwareopdateringen rulles gradvist ud, og den nøjagtige timing kan variere afhængigt af TV-modellen.


    Trin 1: Kontroller de relevante TV-modeller

    Pixelproblemer kan opstå på følgende TV-modeller, især hvis du bruger et smartcard med CI+-modul til at se TV. Sørg for, at din TV-serie er med på listen nedenfor:

    • 2021 Sony Android TV'er: Serierne X80J, X81J, X82J, X85J, X89J, X90J, X92J, X93J, X94J, X95J, A80J, A83J, A84J, A90J og Z9J
    • 2020 Sony Android TV'er: Serierne XH90 og XH92

    Hvordan ved jeg, om jeg bruger et CI+-modul?


    Trin 2: Opdater din TV-software

    Du får opdateringen automatisk, hvis indstillingen Automatically check for update (Søg automatisk efter opdatering) er aktiveret på dit TV.

    TIP: Du kan hente denne softwareopdatering, så snart den er tilgængelig for din model, ved at følge nedenstående trin på dit TV:

    Gå til Settings (Indstillinger) → SystemAbout (Om) → System Software update (Systemsoftwareopdatering ) → Software update (Softwareopdatering).
     

    Du kan også downloade opdateringen ved hjælp af et USB-flashdrev.