Hvis du vil finde ud af, om din TV-model understøttes af mobilappen, skal du udvide afsnittet "Relevante produkter og kategorier i denne artikel" øverst til højre i denne artikel.
Landetilgængelighed for TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen
- Østrig
- Belgien
- Bulgarien
- Kroatien
- Tjekkiet
- Danmark
- Estland
- Finland
- Tyskland
- Grækenland
- Ungarsk
- Irland
- Italien
- Letland
- Litauen
- Luxembourg
- Holland
- Norge
- Polen
- Portugal
- Rumænien
- Slovakiet
- Slovenien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Tyrkiet
- Ukraine
- Storbritannien
Hvad er TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen, og hvor kan jeg downloade den?
Med TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen fra Sony kan du bruge din telefon til at redigere, sortere og organisere alle dine satellit- eller kabel-TV-kanaler. Du kan nu omarrangere, omdøbe eller slette TV-kanaler med blot et par tryk på din smartphone!
TV Channel Editor for BRAVIA er tilgængelig på mobilenheder, der kører Android OS og vil snart være tilgængelig på iOS.
Klik på den relevante knap nedenfor for at downloade TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen til enten Android eller iOS (iOS-knappen er snart tilgængelig).
Sådan bruger du TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen
Følg nedenstående trin for at downloade TV Channel Editor for BRAVIA-appen til din smartphone (hvis det ikke allerede er gjort), og tilslut den til dit TV:
- Tænd TV'et.
- Tryk på knappen Quick Settings
på TV-fjernbetjeningen. - Brug TV-fjernbetjeningen til at gå til [Settings] (Indstillinger) à [Channels & Inputs] (Kanaler & Indgange) à [Channels] (Kanaler) à [Channel list edit from mobile device] (Redigering af kanalliste fra mobilenhed) som vist på skærmbilledet nedenfor.

- Skærmbilledet 'Install and open the app' (Installér og åbn appen) viser dit TV's navn og en QR-kode som vist på skærmbilledet nedenfor.
VIGTIGT: Afslut ikke skærmbilledet 'Installér og åbn appen' på dit TV, når du opretter forbindelse mellem TV'et og appen.

- Download TV Channel Editor for BRAVIA-appen til din smartphone , eller spring til trin 6, hvis det allerede er gjort. Du kan downloade mobilappen på to måder:
- Scan den QR-kode, der vises på dit TV, med din mobilenhed for at åbne appens downloadside. Afhængigt af din mobilenhed skal du trykke på ikonet for enten Google Play Butik eller Apples App Store (snart tilgængelig) og derefter downloade appen.
- Alternativt kan du søge efter TV Channel Editor for BRAVIA i App Store på din smartphone – Google Play Butik til Android eller App Store til iOS (snart tilgængelig) – for at downloade appen.
- Når TV Channel Editor for BRAVIA-appen er installeret, skal du åbne den på din smartphone.
- Tryk på knappen 'Agree and continue' (Accepter og fortsæt) for at acceptere End User License Agreement (Slutbrugerlicensaftalen).

- Tryk på knappen 'Connect to TV' (Tilslut til TV). Hvis du har brug for hjælp, viser skærmen 'How to connect to your BRAVIA TV' (Sådan opretter du forbindelse til dit BRAVIA TV) instruktioner om, hvordan du opretter forbindelse til dit BRAVIA TV.
- Tryk på knappen 'Scan' for at starte scanning.
- Hvis dit TV ikke længere viser QR-koden, skal du åbne Indstillinger igen:
- Tryk på knappen Quick Settings (Hurtige indstillinger) på TV-fjernbetjeningen.
- Brug TV-fjernbetjeningen til at gå til [Settings] (Indstillinger) → [Channels & Inputs] (Kanaler & Indgange) →[Channels] (Kanaler) → [Channel list edit from mobile device] (Redigering af kanalliste fra mobilenhed).
- Hvis du ser et pop op-vindue med 'Camera permission required' (kameratilladelse påkrævet), skal du trykke på 'OK'.
- For Android skal du trykke på enten 'While using the app' (Mens du bruger appen) eller 'Only this time' (Kun denne gang) for at give tilladelse til at tage billeder og optage video via appen. For iOS skal knappen stå på ON for at give kameraadgang via appen.
- Scan den QR-kode, der vises på dit TV, med din mobilenhed. Når appen har oprettet forbindelse til dit TV, vises skærmbilledet 'You are connected!' (Du er forbundet) på dit TV.
VIGTIGT:Forlad ikke skærmbilledet 'You are connected' (Du er forbundet) på dit TV, mens du redigerer kanallisten på din mobilenhed. Ellers kan forbindelsen kan gå tabt.

- Når du er færdig med at redigere din TV-kanalliste på din mobilenhed, opdateres dit TV tilsvarende.
Sådan bruger du TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen til at redigere din TV-kanalliste.
Omarranger kanaler
Hvis du vil omarrangere kanaler i mobilappen, skal du følge nedenstående trin:
- Hold
træk-og-slip-håndtaget, der er placeret til højre for det kanalnavn, du ønsker at flytte, nede, indtil du mærker en vibration.
- Hvis du holder håndtaget nede for længe, aktiverer du funktionen Multiselect, som gør det muligt at vælge flere kanaler på én gang (se afsnittet 'Vælg flere kanaler' nedenfor), men træk-og-slip-funktionen vil ikke fungere.
- Mens du holder håndtaget nede, skal du trække den valgte kanal til den nye position (flytte den op eller ned).
- Slip håndtaget for at ændre kanalens position på listen.
- Når du er færdig med at redigere din kanalliste, skal du trykke på knappen ‘DONE’ (Udført) i nederste venstre hjørne af skærmen for at gemme ændringerne.
Vælg flere kanaler
Følg nedenstående trin for at vælge flere kanaler i appen og ændre deres position på én gang:
- Tryk på en af kanalerne i appen og hold den nede, indtil tilstanden Multiselect er aktiveret.
- Tryk på de kanaler, du vil vælge. Du ved, at en kanal er valgt, når dens farve skifter til blå.
- Hvis du vil flytte de valgte kanaler hele vejen til toppen/bunden, skal du trykke på ikonet "Flyt kanaler"
i øverste højre hjørne af skærmen. Vælg derefter 'To top' (Øverst) eller 'To bottom' (Nederst), og bekræft ved at trykke på 'Move' (Flyt).
- TIP: Du kan klikke på ikonet for rullemenuen
(tre lodrette prikker) øverst til højre på skærmen for at se flere indstillinger (f.eks. 'Select all' (Vælg alle) eller 'Deselect all' (Fravælg alle), mens flere kanaler er valgt.
- Når du er færdig med at redigere din kanalliste, skal du trykke på knappen ‘DONE’ (Udført) i nederste venstre hjørne af skærmen for at gemme ændringerne.

Skift kanalpositioner manuelt
Du kan ændre placeringen af en bestemt kanal ved manuelt at indtaste dens nye position:
- Tryk på den kanal, du ønsker at flytte, for at åbne skærmbilledet 'Edit channel’ (Rediger kanal).
- Angiv en ny kanalposition under 'Channel position' (Kanalplacering) (f.eks. '3').
- Appen viser dig, hvilken kanal der aktuelt er gemt på den kanalplacering, du har valgt (f.eks. 'Placering 3 indeholder i øjeblikket: TV4').
- Du kan vælge at flytte kanaler ved hjælp af enten Swap (Ombyt) eller Insert (Indsæt).
- Swap (Ombyt) bytter plads mellem to valgte kanaler (f.eks. skifter kanal 4 placering med kanal 3).
- Insert (Indsæt) placerer den valgte kanal på den nye placering og skifter alle de andre ikke-låste kanaler op eller ned med én placering.
- Tryk på knappen ‘SAVE’ (Gem) i øverste højre hjørne af skærmen for at gemme den nye kanalplacering.
Slet kanaler
Bemærk: Hvis kanallisten ikke bliver opdateret korrekt efter sletning af kanaler, skal du tage TV'ets netledning ud af stikkontakten og derefter sætte den i igen.
- Sådan slettes en enkelt kanal fra TV-kanallisten:
- Tryk på den kanal, du vil slette, for at åbne skærmbilledet 'Edit channel' (Rediger kanal).
- Klik på ikonet for rullemenuen
(tre lodrette prikker), og vælg derefter 'Delete channel' (Slet kanal). - Kanalen slettes fra din TV-kanalliste. Udfør endnu en kanalscanning for at få den tilbage.
- Sådan sletter du flere kanaler fra TV-kanallisten på én gang:
- Tryk på en af kanalerne i appen og hold den nede, indtil tilstanden Multiselect er aktiveret.
- Tryk på de kanaler, du vil vælge. Du ved, at en kanal er valgt, når dens farve skifter til blå.
- Klik på ikonet i rullemenuen
(tre lodrette prikker), og vælg derefter 'Delete channels' (Slet kanaler). - De valgte kanaler slettes fra din TV-kanalliste. Udfør endnu en kanalscanning for at få dem tilbage.
Bekræft de ændringer, du har foretaget på din kanalliste i mobilappen ('DONE') (Udført)
Når du er færdig med at omarrangere eller redigere kanallisten, skal du trykke på knappen ‘DONE’ (Udført) i nederste venstre hjørne af skærmen for at gemme ændringerne. Du kan begynde at bruge din nyligt sorterede kanalliste, så snart følgende skærmbillede ‘Editing is done’ (Redigering er udført) vises i appen.


Ofte stillede spørgsmål (FAQ) om TV Channel Editor for BRAVIA-mobilappen
Jeg har flere kanallister. Kan jeg redigere hver enkelt af dem?
Dine installerede udsendelsesprofiler vises i mobilappen under separate faner. Du kan f.eks. have en separat fane til dine satellit- og kabel/jordbaserede kanaler, som vist på skærmbilledet nedenfor. Skift mellem faner for at redigere en bestemt kanalliste. Alle ændringer gemmes, når du afslutter appen.

Jeg kan ikke tilslutte appen til TV'et
Mit TV er blevet opdateret til den nyeste firmwareversion
Hvis dit TV har den nyeste firmwareversion, opretter appen forbindelse til TV'et via wi-fi.
Hvis en af følgende fejlmeddelelser for tilslutning vises i appen: 'Failed to connect' (Kunne ikke oprette forbindelse), 'Connection lost' (Forbindelse afbrudt) eller 'Channel editing suspended' (Redigering af kanal suspenderet), skal du følge fejlfindingstrinnene nedenfor:
Foretag fejlfinding af wi-fi-forbindelse
Kontroller følgende:
- Din TV-model understøttes af TV Channel Editor for BRAVIA-appen. Se relevante TV-modeller øverst i denne artikel i afsnittet 'Omfattede produkter og kategorier i denne artikel'.
- Du har åbnet følgende indstillinger på dit TV ved at gå til [Settings] (Indstillinger) à [Channels] (Kanaler) à [Channel list edit from mobile device] (Redigering af kanalliste fra mobilenhed). Du har fulgt instruktionerne på skærmen for at slutte dit TV til mobilappen og holdt skærmbilledet 'You are connected' (Du er tilsluttet) aktivt på TV'et, mens du betjente mobilappen. Ellers vil mobilappen vise skærmbilledet 'Channel Editing Suspended' (Redigering af kanal suspenderet).
- Din mobilenhed og dit BRAVIA TV er tilsluttet det samme wi-fi-netværk.
- Din smartphone er inden for 10 meter fra TV'et.
Mit TV er endnu ikke blevet opdateret til den nyeste firmwareversion
Vi anbefaler altid at holde TV-firmwaren på dit TV opdateret [English]. Hvis dit TV stadig kører den forrige firmware, opretter appen forbindelse til TV'et via Bluetooth.
Hvis en af følgende fejlmeddelelser for tilslutning vises i appen: Ved 'Connection failed' (Tilslutning mislykkedes), 'Connection to... lost' (Tilslutning til... blev tabt) eller 'Channel editing suspended' (Redigering af kanal suspenderet) følges nedenstående fejlfindingstrin:
Foretag fejlfinding af problemer med Bluetooth-forbindelsen
- Din TV-model understøttes af TV Channel Editor for BRAVIA-appen. Se de relevante modeller øverst i denne artikel i afsnittet 'Omfattede produkter og kategorier'.
- Du har åbnet følgende indstilling på dit TV ved at gå til [Settings] (Indstillinger) à [Channels] (Kanaler) à [Channel list edit from mobile device] (Redigering af kanalliste fra mobilenhed). Du har fulgt instruktionerne på skærmen for at tilslutte dit TV til mobilappen og holdt skærmbilledet 'Du er forbundet' aktiv på TV'et under betjening af mobilappen. Ellers vil mobilappen vise skærmbilledet 'Channel Editing Suspended' (Redigering af kanal suspenderet).
- Bluetooth er aktiveret på din smartphone.
- Placering er aktiveret på din smartphone.
- Din smartphone er inden for 10 meter fra TV'et.
Hvorfor afspejles de kanallisteændringer, jeg har foretaget i appen, ikke i TV-guiden/EPG?
De ændringer, du har foretaget i TV Channel Editor for BRAVIA-appen, vises normalt i TV-guiden/den elektroniske programguide (EPG), umiddelbart efter du har bekræftet dem. Det kan dog nogle gange tage tid, før kanallisten opdateres. Vent, og kontrollér igen senere.
Hvorfor har mobilappen brug for placeringstilladelser?
Hvis du støder på en anmodning om placeringstilladelse i din mobilapp, betyder det, at du forbinder appen til et TV med ældre firmware, som kun kan bruge appen via Bluetooth. Hvis det er tilfældet, bruger mobilappen Bluetooth til at oprette forbindelse til TV'et, og de fleste OS-versioner på markedet kræver, at brugeren aktiverer placeringen, før Bluetooth kan fungere. Men når dit TV har fået softwareopdateringen, som muliggør forbindelse via wi-fi, behøver du ikke længere at bruge Bluetooth.
Hvorfor har mobilappen brug for kameratilladelser?
Du skal give kameratilladelser til appen, så den kan bruge kameraet til at scanne QR-koden på dit TV.
Hvorfor skal mobilenheden være tilsluttet det samme wi-fi-netværk som TV'et?
Din mobilenhed (f.eks. smartphone) og dit TV skal være tilsluttet samme wi-fi for at oprette en TCP/IP-forbindelse.
Jeg har en ældre version af mobilappen. Kan jeg stadig tilslutte appen til TV'et?
Du kan muligvis ikke tilslutte appen til TV'et, hvis den installerede TV-firmware ikke understøtter tilslutning af appen via Bluetooth. Vi anbefaler, at du bruger den nyeste TV-firmware og den nyeste version af mobilappen TV Channel Editor for BRAVIA.
Klik på den relevante knap nedenfor for at downloade den nyeste version af mobilappen TV Channel Editor for BRAVIA til enten Android eller iOS (iOS-knappen vil snart være tilgængelig).
Mit TV har en ældre TV-firmwareversion. Kan jeg stadig tilslutte appen til TV'et?
Ja, tidligere TV-firmware registreres, når du scanner QR-koden på TV'et med din smartphone. Du kan oprette forbindelse via Bluetooth i stedet for wi-fi. Vi anbefaler dog altid at downloade den nyeste version af TV-firmwaren. Hvis du opretter forbindelse til et TV med ældre firmware, vil mobilappen give dig besked om at bruge Bluetooth som forklaret nedenfor:
- Scan den QR-kode, der vises på dit TV, med din mobilenhed for at oprette forbindelse.
- Tryk på 'Connect via Bluetooth' (Opret forbindelse via Bluetooth).
- Tryk på enten 'While using the app' (Mens du bruger appen) eller 'Only this time' (Kunne denne gang) for at tillade TV Channel Editor for BRAVIA at få adgang til din enheds placering.
- Tryk på 'Allow' (Tillad) for at tillade TV Channel Editor for BRAVIA at finde, oprette forbindelse til og fastsætte den relative placering for enheder i nærheden.
- Tryk på 'Allow' (Tillad), hvis du ser pop op-billedet 'TV Channel Editor for BRAVIA wants to turn on Bluetooth' (TV Channel Editor for BRAVIA vil aktivere Bluetooth).
- Vælg dit TV-navn på listen under ‘Connect to your TV' (Tilslut til dit TV) for at parre det med din smartphone. TV-navnet vises på skærmbilledet 'Installér, og åbn appen' (Installer og åbn appen) på TV'et. Der vises en anmodning om Bluetooth-parring både på din TV-skærm og din mobilapp. Sørg for, at begge parringsanmodninger viser den samme parringskode (f.eks. "410211"). Vælg PAIR (Parring) på din smartphone og på dit TV for at bekræfte anmodningen om parring. Du behøver ikke at indtaste parringskoden på enhederne.
- Når appen har oprettet forbindelse til dit TV, vises skærmbilledet 'You are connected!' (Du er forbundet) på dit TV.
VIGTIGT: Afslut ikke skærmbilledet 'You are connected' (Du er tilsluttet) på dit TV, mens du redigerer kanallisten på din mobilenhed. Ellers kan forbindelsen gå tabt.