Artikel-ID : 00155215 / Sidst ændret : 13-05-2024Udskriv

Oprettelse af en My Sony-konto: Tip og fejlfinding

    Denne omfattende vejledning til My Sony indeholder nyttige tip til, hvordan du opretter en konto, foretager fejlfinding af logonproblemer, registrerer et produkt fra Sony, opdaterer dine personlige oplysninger, får adgang til Sony-fællesskabet og meget mere.


    Indholdsfortegnelse:


    Oprettelse af en My Sony-konto

    1. Først skal du gå til Sony Europes produktregistreringswebsted. Når du har valgt dit land på listen, bliver du omdirigeret til loginsiden My Sony (illustreret nedenfor).
    2. Klik på fanen Opret konto. Du kan logge ind via din e-mailadresse eller sociale mediekonti (f.eks. Google, Facebook).

    Tilmeld dig via e-mail

    1. Udfyld dine oplysninger.
    2. Vælg og bekræft en adgangskode.
    3. Konfigurer dine e-mailpræferencer.
    4. Bekræft, at du har læst vilkårene og betingelserne.
    5. Bekræft din e-mailadresse. Du kan også vælge [Gør dette senere] for at fuldføre dette trin på et senere tidspunkt. Du bliver bedt om at logge af alle enheder for at beskytte din sikkerhed.
      • Bemærk: Du kan ikke få adgang til din konto, før du har bekræftet din e-mailadresse.
    6. Du modtager en e-mail med et aktiveringslink. For at fuldføre registreringen skal du åbne e-mailen og klikke på [Aktivér konto].
      • Husk, at aktiveringslinket udløber efter 72 timer. Hvis det udløber, skal du anmode om et andet aktiveringslink.
    7. Når du har fuldført trin 8, skal du vende tilbage til Opret konto Bekræft din e-mailadresse og vælge [Allerede bekræftet]. Du bliver omdirigeret til My Sony-loginsiden.

    Tilmeld dig via sociale medier

    Hvis du bruger en konto på sociale medier til at oprette en My Sony-konto, skal du muligvis først bekræfte din identitet (f.eks. en kode, der sendes til din mobiltelefon). Siden opdateres automatisk, og du bliver bedt om at fuldføre din registrering.

    Følg nedenstående trin for at oprette din konto:

    1. Angiv din fødselsdato.
    2. Vælg dine indstillinger for e-mailkommunikation.
    3. Tilpas dine indstillinger.
    4. Bekræft, at du har læst vilkårene og betingelserne.
    5. Vælg [Opret konto].


    Gå tilbage til toppen af siden


    Fordele ved at have en My Sony-konto

    Når du har oprettet og logget på din konto, ankommer du til My Sony-webstedet. Herfra kan du:

    • Se dine Sony-produkter og registrere et nyt produkt
    • Opdatere dine kontooplysninger og kommunikationspræferencer
    • Oprette forbindelse til Sony-fællesskabet
    • Og meget mere

    Du kan også få adgang til disse faner ved at klikke på dit navn øverst på webstedet og vælge det eller de relevante emner i rullemenuen:

    Gå tilbage til toppen af siden


    Få adgang til onlinebutikken hos Sony (f.eks. tilmeld dig kampagner osv.)

    Du får adgang til en lang række butiksfordele med din My Sony-konto, herunder:

    • Et omfattende katalog af produkter fra Sony
    • Særlige kampagnetilbud, tilbud og rabatter
    • Ekstra garanti på udvalgte produkter ved registrering af det pågældende produkt (ikke tilgængelig i alle lande)


    Gå tilbage til toppen af siden


    Jeg har problemer med at logge ind på min konto

    Hvis du har problemer med at logge ind på din konto, kan der være et problem med dine loginoplysninger, personlige oplysninger såsom din fødselsdato eller det regionale websted, du bruger til at logge ind.

    Se fejlfindingstrinene nedenfor (klik eller tryk på et emne for at gå til det relevante afsnit):


    Min e-mailadresse eller adgangskode er ugyldig

      Billedet viser: 'Beklager, dette er en ugyldig e-mailadresse eller adgangskode. Denne brugerkonto bliver låst efter flere mislykkede forsøg.'

      Kontrollér, om du har indtastet din registrerede e-mailadresse korrekt:

      • Sørg for, at den e-mailadresse, du har indtastet, er den, der er knyttet til din My Sony-konto, og at den ikke er skrevet forkert.
      • Tjek din spammappe.
      • Hvis du tidligere har oprettet en My Sony-konto og ikke bekræftede den via e-mail inden for det angivne tidsinterval (72 timer), kan du ikke bruge den pågældende konto. Husk, at dette gælder for alle tjenester fra Sony.
        • Følg nedenstående trin for at genoprette din konto:
          1. Log på denne ubekræftede konto.
          2. Send aktiverings-/bekræftelseslinket igen.
          3. Aktivér din konto via e-mail.

      Du kan knytte din My Sony-konto til dine andre Sony-konti (f.eks. PlayStation Network) og bruge den samme e-mailadresse til at logge på.


      Gå tilbage til toppen af siden


      Jeg får en fejlmeddelelse

        Hvis du modtager en af følgende meddelelser:

        • Den ønskede side kunne ikke findes.
        • Ikke alle felter er indtastet korrekt.
        • Der er opstået en godkendelsesfejl.
        • Beklager! Vi oplever midlertidige tekniske problemer.

        Så kan det skyldes en af følgende årsager:

        • Den e-mailadresse, du bruger til at logge på, er ikke registreret på en eksisterende konto.
          • I dette tilfælde kan du prøve at oprette en ny konto ved hjælp af den samme e-mailadresse.
        • Din fødselsdato blev ikke registreret korrekt under det forrige forsøg på oprettelse af konto.
          • Kontakt os, så vi kan opdatere dine oplysninger i systemet.
        • Du har overskredet det maksimale antal CAPTCHA-forsøg, der er tilgængelige for at kontrollere, at du ikke er en robot (f.eks. Vælg alle billeder med ...).
          • Du kan skrive eller indsætte URL-adressen til My Sony i webbrowseren og prøve igen.
        • Din adgangskode skal muligvis nulstilles.
        • Systemet oplever et teknisk problem.
          • Giv systemet tid til at opdatere, og prøv igen senere.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Min konto er knyttet til et andet land/område

        Din My Sony-konto og e-mailadresse er knyttet til et bestemt land. Hvis du forsøger at logge ind fra et andet område end det, din konto er knyttet til (f.eks. hvis du har en belgisk My Sony-konto, men bruger det britiske websted), får du mulighed for at blive på den aktuelle side eller gå til det lands websted, hvor din e-mailadresse er registreret.

        Bemærk: Det er ikke muligt at registrere den samme e-mailadresse for mere end ét område.

        Du kan enten:

        • Gå til det lands websted, hvor din konto er knyttet til, og log ind der (f.eks. Belgien My Sony).
        • Hvis du virkelig ønsker at få adgang til en anden regional side (f.eks. at købe et produkt online, indsende et cashback-krav osv.), kan du:
          • Oprette en konto for den pågældende region ved hjælp af en anden e-mailadresse.
          • Slette din oprindelige konto og oprette en ny konto på et lands websted efter eget valg. Du kan derefter bruge den samme e-mailadresse som før.

        Når du er logget ind på din konto, kan du registrere dine Sony-produkter.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sådan nulstiller du din adgangskode ved hjælp af funktionen "Glemt din adgangskode?"

        Før du går i gang:

        • Kontrollér, at du har en eksisterende konto, hvis du anmoder om nulstilling af adgangskode, da vores system ikke viser en fejlmeddelelse, hvis du indtaster en ikke-registreret e-mail.
        • For kunder med en Hotmail eller MSN-e-mailadresse er det ikke muligt at nulstille din adgangskode. Du skal oprette en ny konto.

        Du kan nulstille din adgangskode ved at udføre følgende trin:

        1. Gå til My Sony-logonsiden, og vælg [Har du glemt din adgangskode?].

        2. Indtast den e-mailadresse, du brugte til at tilmelde dig.
        3. Du modtager en e-mail med et link til nulstilling af din adgangskode. Klik på linket.
          • Hvis du ikke har modtaget en e-mail, skal du tjekke din spammappe. Du kan også prøve at få sendt linket igen eller vente 24 timer og prøve igen.
        4. Vælg en metode til at bekræfte din identitet (f.eks. telefonnummer, fødselsdato osv.).
          • Vores system beder dig straks om at kontakte support, hvis du udfører en af de tre muligheder forkert. Husk, at du stadig kan prøve de resterende muligheder.
        5. Indtast din nye adgangskode, og vælg [OK].


        Gå tilbage til toppen af siden


        PlayStation Network-brugere (PSN): Jeg kan ikke logge ind på min konto ved hjælp af mit logon-id (e-mailadresse)

        For problemer med at logge ind i forbindelse med en ugyldig eller utilgængelig e-mailadresse henvises til denne supportartikel:

        PlayStation Network-brugere (PSN): Jeg kan ikke logge ind på min konto ved hjælp af mit logon-id (e-mailadresse)

        Gå tilbage til toppen af siden


        Min Sony-konto er låst

        Hvis din My Sony-konto er låst, vises følgende meddelelse:

        Det maksimale antal mislykkede logon-forsøg er nået. Din konto vil blive låst i 120 minutter af hensyn til din sikkerhed.

        Følg disse trin for at låse din konto op:

        1. Vent 120 minutter.
        2. Indtast din adgangskode igen.
          • Sørg for, at Caps Lock eller Num Lock på tastaturet ikke forstyrrer den måde, du indtaster din adgangskode på.

        Du kan også bare nulstille din adgangskode ved at bruge funktionen "Har du glemt din adgangskode?".


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sådan registrerer du et produkt i My Sony

        1. Gå til Sony Europes websted for produktregistrering.
        2. Vælg dit land på listen.
        3. Du bliver bedt om at logge på eller oprette en konto.

        Når du er logget ind på din My Sony-konto, kan du begynde din produktregistrering.

        Se denne artikel for at få flere oplysninger: Sådan registrerer du et produkt i My Sony. Den indeholder en nyttig vejledning og fejlfindingstips til:

        • Sådan registrerer du et produkt
        • Sådan bruges funktionen Hurtig registrering
        • Hvad kan du gøre, hvis du ikke kan finde det produkt, du ønsker at registrere


        Gå tilbage til toppen af siden


        Foretag ændringer af din My Sony-konto

        1. Log på din My Sony-konto.
        2. Gå til Mine kontooplysninger i menuen til venstre.
        3. Fortsæt med at opdatere de relevante felter.
        4. Fortsæt med at rulle ned for at opdatere personlige oplysninger som f.eks.:
          • Grundlæggende kontooplysninger (navn, fødselsdato, hjemmeadresse osv.)
          • Logon-id (e-mailadresse)
          • Adgangskode
          • Sikkerhedsindstillinger (f.eks. totrinsbekræftelse)


        Gå tilbage til toppen af siden


        Opdater din e-mailadresse/adgangskode

        1. Gå til Mine kontooplysninger.
        2. Rul ned til Skift e-mail eller Skift adgangskode.
        3. Vælg den blå [Opdater]-knap.

        Opdater dit logon-id (e-mailadresse)

        Opdater din adgangskode


        Gå tilbage til toppen af siden


        Opdater dine kommunikationspræferencer

        1. Gå til Præferencer for kommunikation.
        2. Vælg [Tilmeld] eller [Afmeld].

        Når du har opdateret dine præferencer, modtager du en bekræftelses-e-mail.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Aktivér 2-trins-verifikation

        Hvis du vil tilføje et ekstra sikkerhedslag, kan du vælge at modtage en bekræftelseskode via sms eller en godkender-app, når du logger på din My Sony-konto. Du kan ændre denne indstilling når som helst ved at følge disse trin:

        1. Gå til Mine kontooplysninger.
        2. Rul ned til Skift andre sikkerhedsindstillinger.
        3. Vælg knappen [Opdater].
          • På det næste skærmbillede kan du se indstillinger for opdatering af dit logon-id (e-mailadresse), adgangskode, sikkerhedsspørgsmål, mobilnummer og totrinsbekræftelse. Du kan også logge af alle dine forbundne enheder.
        4. Klik på knappen [Rediger] nederst i højre side for at aktivere Totrinsbekræftelse. Af sikkerhedsmæssige årsager bliver du bedt om at indtaste dine logon-oplysninger på næste side (dvs. logon-id og adgangskode).

        5. Når du bliver spurgt, hvordan du vil modtage bekræftelseskoden, skal du vælge ikonet [>] for SMS eller Godkender-app.

        6. Følg vejledningen på skærmen:

        Bekræftelse af SMS-beskeder

        Verificering med godkender-app


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sådan logger du på ved hjælp af en backupkode til bekræftelse via sms eller godkender-app

        Hvis du ikke kan modtage koden til totrinsbekræftelse via tekstmeddelelse, eller hvis din godkender-app ikke fungerer, kan du stadig logge på med en backup-kode.

        Når du har indtastet bekræftelseskoden og valgt [Bekræft], modtager du 10 sikkerhedskopikoder.

        Vær opmærksom på følgende:

        • Du kan kun bruge hver sikkerhedskopikode én gang.
        • Du kan bruge disse sikkerhedskopikoder til at bekræfte både via tekstmeddelelse og godkender-app.
        • Vi anbefaler, at du skriver koderne ned eller tager et screenshot af dem. Du kan også vælge at gemme sikkerhedskopikoderne til fremtidig brug.

          Bemærk: Koderne nedenfor er kun et eksempel.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Adgang til Sony-fællesskabet

        Du kan finde flere oplysninger om dit eller dine produkter i fællesskabshubben .

        1. Gå til fanen Fællesskab på My Sony-webstedet. Du kan også besøge siden Sony Community (engelsk) direkte.
        2. Vælg [Sign in] (Log på) for at logge på via din My Sony-konto, eller [Register] (Tilmeld dig) for at oprette en ny.
        3. Du bliver bedt om at udfylde tilmeldingen af din My Sony-konto på næste side.

        Som en del af fællesskabet har du adgang til:

        • Produktforummet og generel chat
        • Vejledninger og ofte stillede spørgsmål
        • Konkurrencer
        • Gallerier med fotos og baggrundsbilleder
        • Og meget mere


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sådan forbinder du My Sony med konti til andre Sony-tjenester

        Hvis du har en eksisterende konto til en anden Sony-tjeneste, kan du logge på My Sony med dine andre kontooplysninger. Du vil derefter modtage en meddelelse, der beder dig om at opgradere din konto. Du bliver muligvis nødt til at give nogle yderligere oplysninger før udførelse af opgraderingen. Omvendt, når du har oprettet en My Sony-konto, kan du bruge dine logonoplysninger til at logge på andre Sony-tjenester.

        Bemærk:

        • For at tilknytte konti skal den e-mailadresse, der er registreret for hver konto, være den samme.
        • Tjenesterne er muligvis ikke tilgængelige i alle lande/regioner.

        Tjenester, der er tilgængelige fra Sony Europe

        Tjenester, der er tilgængelige fra andre virksomheder i Sony Group


        Se venligst denne side for flere detaljer: Tilknyttede konti til tjenester fra Sony.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sådan sletter du din My Sony-konto

        Vi vil helst ikke af med dig, men du kan slette din konto ved at følge disse trin:

        1. Log på din Sony-konto.
        2. Gå til Mine kontooplysninger i menuen til venstre.
        3. Rul til bunden af siden, og vælg den røde [Fjern konto]-knap.

        Det lukker din konto for My Sony og vores online Fællesskab.

        Bemærk: Dine tilknyttede konti til andre tjenester i Sony Group lukkes ikke automatisk, da de administreres af forskellige virksomheder i Sony Group. Hvis du også ønsker at lukke disse konti, skal du kontakte det relevante Sony Group-selskab.


        Gå tilbage til toppen af siden


        Sonys politik om beskyttelse af personlige oplysninger

        Du kan finde flere oplysninger om, hvordan vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger, hvordan vi beskytter dem, og hvordan du kan kontakte os, ved at gå til Sony Privacy Center.

        Denne side tilbyder:

        • En detaljeret forklaring af politikken om beskyttelse af personlige oplysninger
        • En oversigt over cookiepolitikken, og hvordan du indstiller dine tredjepartspræferencer
        • Svar på dine ofte stillede spørgsmål
        • En ordliste med terminologi for beskyttelse af personlige oplysninger

        Hvis du vil indsende en anmodning om individuelle rettigheder, skal du gå til afsnittet Kontakt os på siden Politik om beskyttelse af personlige oplysninger og klikke på det første link for at få adgang til onlinewebformularen. Du skal indsende din anmodning via denne portal for at sikre, at vi kan bekræfte din identitet og gyldigheden af din anmodning.


        Gå tilbage til toppen af siden