Artikel-ID : 00155215 / Sidst ændret : 08-06-2023Udskriv

Jeg har brug for hjælp med min Sony-konto eller med registrering af mit produkt i My Sony

    Indholdsfortegnelse


    Hvordan registrerer jeg mit Sony-produkt?

    1. Gå til Sony Europes websted for produktregistrering.
    2. Vælg dit land på listen.
    3. Du kan logge på My Sony på tre måder: ved hjælp af din e-mailadresse, Google-konto (knappen "Log på med Google") eller Facebook-konto (knappen "Log på med Facebook").
      • Du kan tilknytte dine eksisterende Sony-konti og logge på med din konto til My Sony, Fællesskabet eller en af disse andre onlinetjenester fra Sony Group.
      • Hvis du endnu ikke har en Sony-konto, skal du vælge fanen " Opret konto" for at oprette en konto og derefter logge på.
    4. Start din produktregistrering.

    Ugyldig e-mailadresse eller adgangskode

    Trin 1: Kontroller, om du har indtastet din registrerede e-mailadresse korrekt

    • Kontroller, at den e-mailadresse, du har indtastet, er den, der er knyttet til din Sony-konto, og at den ikke er stavet forkert.
    • Hvis du tidligere har oprettet en Sony-konto og ikke bekræftede den via e-mail inden for det angivne tidsinterval (72 timer), kan du ikke bruge den pågældende konto. Husk, at dette gælder for alle tjenester fra Sony. Log på denne ubekræftede konto, få sendt aktiverings/bekræftelseslink og aktiver din konto via e-mail.
    • Du kan bruge den samme e-mailadresse, der er knyttet til dine andre Sony-konti, til at logge på My Sony. Du kan knytte din My Sony-konto til dine andre Sony-konti (f.eks. PlayStation Network).

    Trin 2: Brug funktionen "Glemt adgangskode"

    Du kan nulstille din adgangskode ved at afprøve følgende nulstillingsmuligheder:

    1. Oplys den registrerede fødselsdato.
    2. Besvar dit sikkerhedsspørgsmål.
    3. Mobilverificering (Spring til "Sådan aktiverer du 2-trins verificering").

    Når du har fulgt disse trin, modtager du et link til at nulstille din adgangskode. Hvis du ikke har modtaget en e-mail, skal du kigge i dine spammappe. Du kan også prøve at få sendt linket igen eller vente 24 timer og prøve igen.

    Bemærk: Vores system beder dig straks om at kontakte support, hvis du udfører en af de tre muligheder forkert. Vær opmærksom på, at du stadig kan prøve de resterende muligheder!


    Min Sony-konto er låst

    "Det maksimale antal mislykkede login-forsøg er nået. Din konto låses i 120 minutter for at beskytte din sikkerhed."

    Efter 120 minutter, skal du sørge for, at Caps Lockeller Num Lock på tastaturet ikke forstyrrer den måde, du indtaster din adgangskode på.
    Alternativt kan du blot nulstille din adgangskode ved hjælp af Glemt adgangskode-funktionen.


    Sådan foretager du ændringer i din Sony-konto

    Sådan ændrer du dine kontooplysninger (e-mail, adgangskode og adresse)

    1. Log på din Sony-konto.
    2. Gå til [Mine kontooplysninger].
    3. Fortsæt med at opdatere de relevante felter.

    Jeg vil slette min Sony-konto

    Vi vil helst ikke af med dig, men du kan slette din konto ved at følge disse trin:

    1. Log på din Sony-konto.
    2. Klik på [Mine kontooplysninger].
    3. Rul ned til bunden, og vælg [Slet konto].

    Sådan forbinder du din Sony med konti til andre Sony-tjenester

    Hvis du har en eksisterende konto til en anden Sony-tjeneste, kan du logge på My Sony med dine andre kontooplysninger. Du modtager derefter en meddelelse, hvor du bliver spurgt, om du opgradere din konto. Du bliver muligvis nødt til at give nogle yderligere oplysninger før udførelse af opgraderingen. Omvendt, når du har oprettet en Sony-konto, kan du bruge den pågældende konto til at logge på andre tjenester fra Sony.

    Du kan tilknytte dine konti til følgende onlinetjenester fra Sony Group:

    Bemærk:

    • For at tilknytte konti skal den e-mailadresse, der er registreret for hver konto, være den samme.
    • Tjenesterne er muligvis ikke tilgængelige i alle lande/regioner.

    Tjenester, der er tilgængelige fra Sony Europe

    • My Sony
    • Fællesskab

    Tjenester, der er tilgængelige fra andre virksomheder i Sony Group

    • PlayStation™ Network
      • PlayStation™ Plus

    Se Konti knyttet til tjenester fra Sony for at få flere oplysninger.


    Sådan aktiveres 2-trins verificering

    Hvis du vil tilføje et ekstra lag af sikkerhed, kan du vælge at modtage en bekræftelseskode via tekstmeddelelse eller via en godkender-app, når du logger på din Sony-konto. Du kan når som helst ændre denne indstilling ved at gå til 2-trins verificering.

    Sådan aktiveres 2-trins verificering

    Sådan logger du på ved hjælp af en backup-kode, hvis godkender-appen ikke virker


    Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde det produkt, jeg vil gerne registrere?

    1. Først skal du sikre dig, at det produkt, du ønsker at registrere er et Sony Electronics-produkt (dette omfatter: TV-, lyd- og video-, mobil- [Xperia] og fotoprodukter). Hvis du har et Sony Professional-produkt eller en PlayStation-konsol, skal du gå ind på en af de følgende sider:
    2. Hvis du er sikker på, at dit produkt er fra Sony Electronics, og du har indtastet produktnavnet manuelt men ikke kan finde det, kan du prøve at finde det ved hjælp af rullemenuen.
    3. Hvis du har købt dit produkt i et andet område end Europa (f. eks. Asien-Stillehavsregionen, Nord- og Sydamerika osv.), skal du gå til det relevante områdes websted for at registrere dit produkt. Produkter, der er købt uden for Europa, kan i øjeblikket ikke registreres i My Sony. Vi beklager ulejligheden.
    4. Hvis de første to muligheder ikke løser problemet, findes dit produkt muligvis ikke i vores database. Kontakt os for at få dette bekræftet.