Artikel-ID : 00242464 / Sidst ændret : 05-03-2020

Min wi-fi-forbindelse bliver ved med at blive afbrudt

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    • Genstart din enhed, og slå derefter wi-fi fra og til igen.

    Sådan slår du wi-fi til eller fra

    • Fjern et eventuelt beskyttende etui fra din enhed for at se, om wi-fi-signalstyrken forbedres.
    • Genstart routeren. Kontrollér, at routeren er wi-fi-certificeret. Enheden er wi-fi-certificeret, og hvis routeren ikke er det, kan enhederne muligvis ikke kommunikere korrekt.

    Sådan kontrollerer du, om din router er Wi-Fi Certified®

    • Kontrollér, at du er inden for wi-fi-routerens rækkevidde. Kontrollér wi-fi-signalstyrken (ikon for wi-fi) i statuslinjen. Hvis signalet er svagt, eller der ikke er noget signal, skal du gå tættere på wi-fi-hotspottet, dvs. den enhed, der leverer wi-fi-netværket.
    • Sørg for, at routeren bruger den nyeste softwareversion. Kontakt producenten af routeren for at få vejledning i, hvordan du opdaterer softwaren på routeren.
    • Brug en statisk IP-adresse. Kontakt din internetudbyder for at få oplysninger om indstillingerne for IP-adressen.

    Sådan ændrer du IP-adressen manuelt (Android 10) 

    Sådan ændrer du IP-adressen manuelt (Android 9/Android 8) 

    • Skift routerens wi-fi-netværkssikkerhed til en anden sikkerhedskryptering. Du kan få vejledning i, hvordan du ændrer netværkssikkerheden, i brugervejledningen til routeren eller ved at kontakte producenten af routeren.
    • Sørg for, at potentielt forstyrrende enheder eller apparater ikke er placeret tæt på wi-fi-routeren.
      Trådløse telefoner, mikrobølgeovne, babyalarmer, trådløse højttalere, skærme og videosendere, der fungerer med en båndbredde på 2,4 GHz eller 5 GHz, kan forstyrre et wi-fi-netværk. Hvis problemet ikke forsvinder, kan du prøve at ændre indstillingerne for routerfrekvensen til 5 GHz eller 2,4 GHz.
      Du kan få vejledning i, hvordan du ændrer indstillinger for routerkanal, i brugervejledningen til routeren eller ved at kontakte producenten af routeren.
    • Udfør en nulstilling til standardindstillingerne. Det er undertiden den bedste løsning, hvis din enhed ikke længere fungerer korrekt, men bemærk, at det sletter alle personlige data, der er gemt på enhedens interne hukommelse. Husk at tage en backup af de data, du vil bevare.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer

     Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 10)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 9)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 8)