Artikel-ID : 00242601 / Sidst ændret : 05-03-2020

Jeg kan ikke låse min skærm op

    Hvis du glemmer pinkoden, adgangskoden eller mønsteret til din skærmlås, kan du nulstille din enhed enten ved hjælp af appen Find min enhed fra Google eller computerprogrammet Xperia Companion. Læs om kravene for og resultaterne af de enkelte indstillinger nedenfor, og vælg den metode, der passer bedst til dig.

    • Nulstil din enhed med Find min enhed.
      • Krav: Denne nulstillingsmetode kræver, at din enhed er tændt, har internetadgang, og at Find min enhed er slået til på din enhed. Der skal være registreret en Google-konto på din enhed, og du skal kende brugernavnet og adgangskoden til kontoen. Du skal også have adgang til en computer eller en mobilenhed, der har internetforbindelse.
      • Resultater: Alle brugerdata, der er gemt i enhedens interne hukommelse, slettes, herunder hentede apps, fotos og enhedsindstillinger. Medmindre du fjerner SD-kortet, før du nulstiller din enhed, slettes brugerdata på kortet i de fleste tilfælde.

    Sådan nulstiller du din enhed ved hjælp af Find min enhed

    • Nulstil din enhed med funktionen Softwarereparation i computerprogrammet Xperia Companion.
      • Krav: Denne metode kræver, at du har adgang til en computer med en aktiv internetforbindelse. Du skal bruge et USB-kabel for at slutte din enhed til computeren, og enheden skal være mindst 80 % opladet.
      • Resultater: Alle brugerdata, der er gemt i enhedens interne hukommelse, slettes, herunder hentede apps, fotos og enhedsindstillinger. Indhold på SD-kortet slettes ikke.

    Sådan reparerer du enhedens software ved hjælp af Xperia Companion