Artikel-ID : 00242432 / Sidst ændret : 05-03-2020

En app fungerer ikke

    Hvis en app på din enhed ikke fungerer korrekt, kan du prøve at udføre disse handlinger efter hinanden. Kontrollér efter hver handling, om problemet er løst, før du prøver den næste handling.

    Bemærk

    Hentede apps, som du ikke har hentet fra Google Play, er muligvis ikke fuldt kompatible med din enhed. Hvis du ikke kan løse problemet ved at udføre følgende handlinger, kan du kontakte udvikleren af appen for at få flere oplysninger.

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    • Gennemtving lukning af appen, og åbn den derefter igen.

    Sådan tvinger du en app til at stoppe (Android 10/Android 9)

    Sådan tvinger du en app til at stoppe (Android 8)

    • Hvis appen kræver en internetforbindelse, skal du sikre dig, at din enhed har en aktiv internetforbindelse (wi-fi eller mobilnetværk), og at Flytilstand er slået fra.

    Sådan slår du Flytilstand fra

    • Genstart din enhed, og prøv derefter at bruge appen igen.
    • Hvis din enhed understøtter STAMINA-tilstand, og den er aktiveret, skal du deaktivere den og genstarte enheden. Afhængigt af STAMINA-niveauet er forskellige funktioner begrænset eller deaktiveret for at reducere batteriforbruget. Disse funktioner omfatter ydeevnen ved gengivelse, skærmlysstyrke, billedforbedring og GPS, mens skærmen er slukket. Synkronisering af data fra baggrundsprogrammer eller streaming er muligvis deaktiveret i visse programmer.

    Sådan deaktiverer du STAMINA-tilstand

    Sådan genstarter du din enhed

    • Opdater appen på Google Play, hvis du ikke har den nyeste version. Ikke alle apps kan opdateres på Google Play.
    • Ryd cachen, så appen kan slette midlertidige filer i appens hukommelse, der kan være skyld i problemet. Du mister ingen personlige data ved at rydde cachen.

    Sådan rydder du programcache (Android 10)

    Sådan rydder du programcache (Android 9)

    Sådan rydder du programcache (Android 8)

    • Ryd alle appdata, der er gemt af appen, siden du gik i gang med at bruge den. Bemærk, at alle personlige data, som appen har gemt, f.eks. logonoplysninger og indstillinger, slettes.

    Sådan rydder du programdata (Android 10)

    Sådan rydder du programdata (Android 9)

    Sådan rydder du programdata (Android 8)

    • Afinstaller alle opdateringer til appen for at nulstille appen. Alle personlige data, der er gemt af appen, f.eks. loginoplysninger og indstillinger, slettes. Opdater om muligt appen igen på Google Play.

    Sådan afinstallerer du opdateringer til en app (Android 10/Android 9)

    Sådan afinstallerer du opdateringer til en app (Android 8)

    • Fjern appen, og geninstaller den derefter. Bemærk, at visse forudinstallerede apps ikke kan fjernes.

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 10)

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 9/Android 8)

    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.
    • Udfør en nulstilling til standardindstillingerne. Det er undertiden den bedste løsning, hvis din enhed ikke længere fungerer korrekt, men bemærk, at det sletter alle personlige data, der er gemt på enhedens interne hukommelse. Husk at tage en backup af de data, du vil bevare.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer

     Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 10)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 9)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 8)