Artikel-ID : 00242617 / Sidst ændret : 05-03-2020

Lyden under opkald er dårlig

    Hvis du oplever, at lydkvaliteten under opkald er dårlig, kan du prøve at udføre disse handlinger efter hinanden. Kontrollér efter hver handling, om problemet er løst, før du prøver den næste handling.

    Tip

    De følgende trin varierer muligvis for de forskellige Android-versioner. Hvis du vil vide, hvilken Android-version din enhed har, skal du finde og tappe på Indstillinger > Om telefonen > Android-version. Hvis du ikke kan se Om telefonen under Indstillinger, skal du tappe på System.

    • Kontrollér netværkets signalstyrke på statuslinjen for at sikre, at enheden har forbindelse til et netværk. Hvis signalet er svagt, eller du ikke har noget signal, skal du gå til en åben plads, hvor der ikke er nogen forhindringer, eller gå tættere på et vindue.
    • Hvis din enhed bruger et cover eller et etui, skal du fjerne det for at høre, om lydkvaliteten bliver bedre.
    • Sørg for, at din hånd ikke dækker telefonens mikrofon, og kontrollér, at der ikke er vand eller støv, som blokerer for mikrofonen eller området rundt om mikrofonen.
    • Sluk enheden, og tænd den igen. Derved lukker du alle åbne programmer og frigør hukommelse, hvilket undertiden kan løse problemet.
    • Foretag et opkald til en anden telefon for at bekræfte, at der ikke er noget i vejen med ørehøjttaleren på den telefon, du ringede fra, da problemet opstod. Du kan evt. foretage et opkald med et andet SIM-kort for at kontrollere, at dit aktuelle SIM-kort ikke er ødelagt eller for gammelt.

    Hvis de foreslåede løsninger ikke virker, kan du prøve følgende:

    • Gennemfør en hurtig test for at kontrollere, at mikrofonen og højttaleren fungerer korrekt.

    Sådan udfører du en test med hjælp fra Support 

    • Brug Fejlsikret tilstand for at kontrollere, om en app, som du har hentet, er årsag til problemet. I Fejlsikret tilstand starter enheden kun med den software og de apps, der allerede var installeret, da du købte enheden. Hvis enhedens ydeevne bliver bedre i Fejlsikret tilstand, er der sandsynligvis en eller flere apps, som du har hentet efter købet, der påvirker enheden negativt. Du kan afslutte Fejlsikret tilstand og genstarte enheden for at fjerne den eller de apps, som du har mistanke om er årsag til problemet. Hvis problemet er nyt, og du ikke ved, hvilken app der er årsag til problemet, kan du starte med at fjerne den app, du senest har hentet.

    Sådan aktiverer du Fejlsikret tilstand

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 10)

    Sådan afinstallerer du et program fra Programskærm (Android 9/Android 8)

    • Opdater enheden for at sikre, at du har optimal ydeevne og de nyeste forbedringer.
    • Udfør en nulstilling til standardindstillingerne. Det er undertiden den bedste løsning, hvis din enhed ikke længere fungerer korrekt, men bemærk, at det sletter alle personlige data, der er gemt på enhedens interne hukommelse. Husk at tage en backup af de data, du vil bevare.

    Sådan sikkerhedskopierer du dine data ved hjælp af en computer

     Sådan sikkerhedskopierer og synkroniserer du apps, telefonindstillinger og opkaldshistorik 

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 10)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 9)

    Sådan gendanner du fabriksdataene (Android 8)