Gå til indhold

h.ear™

Lad lytterne finde deres egen stil,
i nye klassikere

Hvilken slags hovedtelefoner ville tilfredsstille individualister, der ikke går på kompromis med stilen? Vores svar vil altid have fokus på lydkvalitet og kunne ikke være enklere. Elegante hovedtelefoner med lyd i høj opløsning, der er så enkle som et blankt lærred.

Lyt med din egen specielle stil

For alle, der har en klar fornemmelse af, hvem de er, og hvad de kan lide, burde det at vælge hovedtelefoner med stil være nemt. Designet af denne serie startede med tanken om at investere vores lydekspertise i nye hovedtelefoner, der gør dette valg enklere.

Det essentielle nye udstyr, inspireret af enkelhed

Den slags udstyr, vi forestillede os, ville nemt blive en del af dit basale udstyr til livet, uanset din smag. Det første, vi ville undgå, var ekstra detaljer, som nogle kan lide og andre ikke, afhængigt af deres smag. Det eneste, der blev tilbage, ville være det virkelig essentielle for lytteoplevelsen. Denne tankegang førte til ideen om én form, én farve. Alle de elementer, der er holdt på et minimum, synes at flyde sammen i en ensfarvet form, der nemt bliver en del af din personlige stil.

Stil og lyd,
der er helt din egen

Takuma, chief art director

For stilbevidste lyttere er det nemmere at finde lydprodukter, der passer til din stil, hvis hver specialiseret del skiller sig mindre ud og blender ind i en harmonisk helhed. For at kunne tilbyde en kombination af den optimale lytteoplevelse og elegance til et bredere publikum har vi komprimeret, fortættet og bevaret de vigtigste elementer i en søgen efter minimalistisk, ikonisk design, der er meget poleret i grundlæggende detaljer. Det design, vi har udviklet, kunne ikke være enklere. Vi har aldrig skabt noget som det, og det passer perfekt til enhver livsstil.

h.ear on

Naturlige tilgange til bedre lydkvalitet og komfort

Få kvaliteter er så vigtige i hovedtelefoner som lydkvalitet og komfort. For at forbedre ydelsen på disse to vigtige punkter har vi satset på ekstrem minimalisme. I over-ear-hovedtelefoner påvirker kabinetdesignet lydkvaliteten, og ørepudedesignet kan sikre en bedre pasform. Med en uændret ydeevne kondenserede vi kabinettets cirkel og ørepudens ovale form og knyttede disse dele sammen med de enkleste linjer. I modsætning til de fleste hovedtelefoner er armene tæt integreret i kabinettet, og fra bøjlen til ørepuderne udgør hovedtelefonerne én sammenhængende form. Arme, der følger dine tindinger så tæt som muligt, giver hovedtelefonerne en bedre pasform og et mere kompakt udseende. Stilmæssigt gør disse designdetaljer hovedtelefonerne meget alsidige.

Kabinettet bærer ikke engang et Sony-logo. Suveræn enkelhed. Omhyggelig konstruktion skjuler alle skruer. Hovedtelefonerne kan foldes nær ørepuderne, hvilket gør dem kompakte nok til at ligge i en taske. Hængslet er af metal og meget robust. Ned til mindste detalje er dette et sæt hovedtelefoner, du kan stole på.

h.ear in

At finde frem til det essentielle med et minimum af linjer

For hovedtelefoner med ørepuder har vi stræbt efter enestående lydkvalitet i en størrelse og form, der hviler diskret i øret. Driveren er stadig en kompakt 9 mm, men vi har givet mulighed for lyd i høj opløsning ved at sikre rigelig afstand mellem driveren og lydkanalen, indbygget i strømlinede konturer. Her får de elementer, der er helt nødvendige for denne lydkvalitet, en enkel form. Udenpå er udseendet er lige så elegant - endedækslet er simpelthen en upyntet, stilren overflade.

Nye klassikere, en symfoni af design og teknik

Yashiro, art director

Vi valgte en ret radikal tilgang ved at holde armene næsten fladt ind mod kabinettet, indtil de når en position nær dine tindinger. Dette var inspireret af vores søgen efter udtrykket "én form", men at opnå en god pasform krævede mange forsøg og rettelser og mange diskussioner med vores ingeniører. Dette samarbejde understøtter i sidste ende både form og funktion i disse hovedtelefoner, som ser ud som nye klassikere.

Mange dele, én farve

Kvalitetsbevidst design handler også om farver. Hvert produkt er helt ensfarvet, hvilket gør det nemt at vælge det, der passer til din stil. Fra hovedtelefonkabinettet til ledningen forener hvert produkt et stort antal materialer og overflader i samme farve. Tag f.eks. kabinettet, som er fremstillet af aluminium for at sikre fremragende lydkvalitet. Den præcise nuance og overflade er skabt ved anodisering, efterfulgt af præcist timet farvning og kemisk polering.
Hovedbøjlen er fremstillet af plastic for at holde hovedtelefonerne lette, men for at få den samme farve og finish kræver det tre lag - et i metallisk sølv, et andet i grundfarven, og endnu et for at give en mat overflade. Selvom hver del er fremstillet på helt forskellig vis, er nuancer og glans finjusteret til at matche de andre dele. Selv Sony-logoet matcher farven, hvilket også forenkler det overordnede design.

Farvemuligheder til et udvalg af stilarter

Du vil synes, at farverne er moderigtige, men endnu vigtigere er det, at du helt sikkert vil finde en, der udtrykker din personlige stil. Valgmulighederne repræsenterer mellemliggende farver. De er mellemliggende på to måder: Den første er mætningsgrad. De afdæmpede toner, vi har valgt, er muligvis ikke helt almindelige for hovedtelefoner, men de følger absolut moden. De er også mellemliggende nuancer. Nogle vil kalde en mulighed blå, mens andre vil mene, den er grøn. På baggrund af dette har vi udviklet fem friske farver, som mennesker reagerer positivt på.
Hver farve er omhyggeligt udvalgt, med mange personlige stiludtryk i tankerne. I modeverdenen er cinnoberrød og limegul markante kontrastfarver. Viridian-blå og Bordeaux-pink har en afslappet elegance. En mere alsidig mulighed er klassisk kulsort. Vi har tænkt over den rolle, hver farve ofte udfylder, samt balancen i denne palet som helhed. Walkman®-afspillere kan nu fås i de samme farver, så du også kan lytte i visuel harmoni.

Vi gør det, der kræves
for at tilbyde spændende farver

Aoyagi, designer

For at tilbyde fire modeller af hovedtelefoner og Walkman®-afspillere i samme farve skal vi koordinere udseendet af ca. 30 forskellige dele og materialer. Gang det med fem farver, og antallet stiger til næsten 150. Det har krævet meget arbejde at matche farverne, især fordi forskellige fabrikker er involveret. I sidste ende giver vores kompromisløse holdning disse produkter mulighed for at tale for sig selv, gennem deres elegance og udtryksfulde farver. Specifikationer og funktioner vil altid være vigtige, men hvorfor ikke vælge lydprodukter på samme måde, som du vælger tøj - fordi farverne er iøjnefaldende.

Kommunikation, der er tro
mod designvisionen

Udtryksfulde billeder og produktfotos fylder siderne i vores interne bøger, som er med til at sikre, at det, vores designere har forestillet sig, formidles korrekt. Bøgerne hjælper alle i kampagnen til at være på samme side, så at sige. De er vigtige som et fælles referat af ting, vi kan føle, men som ikke kan kvantificeres.

Virkningen af farverne er klar fra det øjeblik, du åbner æsken. Emballagen er en del af din samlede oplevelse med produkterne, og den indvendige del af æsken matcher farven på hovedtelefonerne.

Udseendet og fornemmelsen er ensartet, uanset hvilken model du vælger. Vi har designet et flot udvalg af produkter, i stedet for at fremhæve et enkelt produkt. Det gennemtænkte kommunikationsdesign er også tydeligt i navngivningen af denne serie med navnet h.ear i stedet for almindelige modelnumre.

Frisk markedsføring
med fokus på
individualitet

Kitahara, art director

Det, der gør h.ear-serien anderledes end de fleste andre hovedtelefoner fra Sony, er det udtryksfulde design. Lydkvaliteten er kun begyndelsen. Vi har også sat fokus på det at lytte med stil. Derfor har vi i kommunikationsdesignet lagt vægt på elegance og individualitet i stedet for produktegenskaber og ydeevne, som plejer at være i fokus. De realistiske scener, vi efterstræbte, er nemme at relatere til, så du kan være tro mod din egen stil.

Vær tro mod din egen stil med h.ear-hovedtelefoner med høj opløsning. Nye klassikere fra Sony, der tilbyder en bedre lytteoplevelse i hverdagen til et bredere publikum.