Xperia™: Initiativer for emballage med tanke på miljøet
Tilgængelighed af produkter og tjenester afhænger af området.
Tilgængelighed af produkter og tjenester afhænger af området.
GM2025 (Green Management 2025), der træder i kraft i april 2021, er et sæt af miljømål på mellemlang sigt, som er del af Sonys Road to Zero-plan. GM2025 reducerer progressivt plastik i emballagen på vores bærbare modeller med fuldstændig eliminering som endeligt mål.
Se denne video for at få mere at vide om Xperias miljømæssige initiativer.
Du skal acceptere cookies fra YouTube for at se denne video
Få adgang til dine præferencer for cookies nedenfor, og slå cookien for YouTube til under afsnittet "Funktionel".
Individuel emballage, herunder produktæsker og -bakker, bruger nu vores Original Blended Material.
Original Blended Material er et papirmateriale, der er udviklet af Sony og fremstillet af planter med en kort vækstcyklus og genbrugspapir. Det er velegnet til mange typer emballage.
[1] Plastik → Papir [2] Plastikbakke elimineret
Packaging Design Engineer
Sony Corporation,
Product Technology Center
Vi har elimineret plastik fra vores emballage. Den papirbaserede emballage tjener to formål: For det første giver den os mulighed for at bruge eksisterende materialer, mens funktionaliteten bevares, og for det andet reducerer det besværet ved at bortskaffe eller genbruge materialet.
Vi er meget glade for at have elimineret plastik fra vores emballage. Men da emballagens form er den samme som før ændringen af materialerne, var det svært at forstå forskellen rent visuelt bare ved at holde den i hænderne. Derfor har vi brugt en hel del tid og ressourcer på at samle information og finde en bedre tilgang til effektivt at kommunikere vores miljømæssige budskab til vores brugere på.
I løbet af denne proces spillede Sonys Original Blended Material (OBM) en vigtig rolle i at overbringe vores budskab på en intuitiv måde. Dette materiale, der besidder de grundlæggende kvaliteter ved papir, er omhyggeligt udformet af nøje udvalgte materialer, der bevarer sin naturlige tekstur uden tilsat farve. Ved at udnytte de unikke egenskaber ved OBM fandt vi frem til et friskt designkoncept: "emballage som kan ses og røres, og som leverer vores budskab", og vi introducerede en ny ydre form, der giver en blød og naturlig fornemmelse.
OBM-emballage fungerede som fundamentet i vores kommunikation ved at inkorporere vores vision om at skabe en fremtid, hvor kunderne aktivt kan engagere sig i miljøet sammen med os.
FÅ MERE AT VIDE OM SONYS TEKNOLOGI